Feil i mobilnettet

Vi har for øyeblikket feil i mobilnettet. De det gjelder, opplever enten at de ikke kommer igjennom, eller at de kobles rett til mobilsvar.

Vi vil komme tilbake med mer informasjon så snart det foreligger. Vi jobber nå for å få full oversikt over årsaken til feilsituasjonen, og vi vil komme tilbake med mer informasjon når vi vet noe mer.

Telenor beklager på det sterkeste de problemer dette har medført våre kunder og andre. Vi gjør vårt ytterste for at alle feil skal bli rettet.

Dette gjør du når du ikke har tilgang til mobilnettet

  • Du kan ringe nødnummeret 112 selv om det ikke er dekning i mobilnettet ditt, så lenge du er i dekningsområdet til en annen mobiloperatørs nett.
  • Det kan hende du må ta ut SIM-kortet før du ringer 112. Vær oppmerksom på at du ikke kan ringe 110 (brann) og 113 (AMK) uten SIM-kort. Dersom det er brannvesenet eller AMK du ønsker å nå, vil 112-sentralen formidle telefonsamtalen din videre
  • Sjekk om det er andre i nærheten som har abonnement i et annet mobilnett enn deg. Mange glemmer at det er flere mobilnett i Norge, og at det kan være bra å låne telefonen av hverandre dersom det er problemer i ett av mobilnettene.
  • Bruk fasttelefonen
  • Bruk Facetime