Mobilnettet fungerer som normalt

Telenors mobilnett fungerer som normalt fra kl 15:00 i ettermiddag med vanlig trafikkavvikling både for tale, SMS og data.

Vi har gjort en vellykket endring i systemene med god effekt, og jobber nå med å identifisere selve rotårsaken slik at feilen kan rettes permanent. Ustabiliteten i mobilnettet varte i tre og en halv time. Vi har ekstra beredskap tilgjengelig over helgen for å følge situasjonen nøye.

Fra fredag formiddag 19. februar fra kl. 11.20 opplevde omtrent en tredjedel av våre kunder over hele landet dessverre problemer med tale over mobilnettet. De som var berørt opplevde enten at de ikke kunne komme igjennom, eller at de ble koblet rett til mobilsvar.

SMS var berørt. Det kunne oppleves problemer med mobildata på 2G og 3G. Mobildata på 4G var ikke berørt.

Fasttelefon var ikke berørt.

Telenor beklager på det sterkeste de problemer dette har medført for våre kunder i dag.